Учнів, які завершують здобуття початкової (4-ті класи) та базової загальної середньої (9-ті класи) освіти, звільнено від проходження державної підсумкової атестації у 2020/2021 навчальному році. Відповідний наказ МОН від 03.03.2021 № 273 зареєстровано в Міністерстві юстиції України 16.03.2021 за № 338/35960 bit.ly/3eMaIZ3.
Рішення ухвалено у зв’язку з установленням для єдиної державної системи цивільного захисту на всій території України режиму надзвичайної ситуації відповідно до пункту 1 розпорядження Кабінету Міністрів від 25 березня 2020 року №338-р "Про переведення єдиної державної системи цивільного захисту у режим надзвичайної ситуації".
Відповідно до абзацу другого частини п’ятої статті 17 Закону України "Про повну загальну середню освіту"... Читати далі »
Міністерство освіти і науки працює над тим, щоб курси з медіаграмотності ввійшли до базових освітніх програм.
Про це повідомив міністр освіти Сергій Шкарлет, коментуючи ініціативу Володимира Зеленського щодо необхідності проведення уроків медіаграмотності в школах.
За словами міністра освіти, інформаційно-цифрова компетентність передбачає впевнене і водночас критичне застосування інформаційно-комунікаційних технологій для створення, пошуку, оброблення, обміну інформацією на роботі, в публічному просторі, приватному спілкуванні тощо.
«Наразі медіаграмотність є складовою курсів "Громадянська освіта" для учнів 10-х класів, "Культура добросусідства" – для учнів 1-4 класів. На виконання Державного стандарту базової загальної середньої освіти розроблено типову освітню програму для учнів 5-9 класів, в якій передбачено впровадження з 2022/23 навчального року курсу “Культура добросусідства”, що міс
... Читати далі »
Українським школам рекомендовано провести додаткові профілактичні заходи серед дітей щодо безпечної поведінки в цифровому середовищі.
Відповідний лист Міністерства освіти надісланий на адреси обласних департаментів освіти і науки.
Профілактична робота має бути проведена у зв'язку зі зростанням чисельності випадків небезпечної поведінки дітей, обумовлених впливом соціальних мереж.
У Міністерстві освіти зазначають, що Інтернет сьогодні є не лише важливим джерелом інформації, але і способом комунікації, який нівелює перепони для спілкування. Разом з тим, комунікація у віртуальному просторі має свої особливості.
«Так, інформаційно-комунікаційні технології є важливим інструментом у житті дітей під час здобуття освіти, соціалізації, самореалізації. Водночас, безконтрольне та безвідповідальне їх використання містить ризики для здоров’я, розвитку та благополуччя дітей», – йдеться у рекомендаціях.
Серед ос
... Читати далі »
Онлайн-майданчик Всеукраїнська shkola onlayn
увійде до Єдиного державного порталу цифрової освіти '' Дія. Цифрова освіта'' bit.ly/3vdgV67. Вчора уряд схвалив відповідну Постанову bit.ly/30Aun5K Про це повідомив міністр освіти і науки України Сергій Шкарлет https://t.me/SerhiyShkarlet/126
'' Міносвіта активно підключилась до розробки цього документа, зокрема, до частини поселення цифрової освіти і функціонування Всеукраїнської школи в онлайн-режимі ", -заявив міністр.
Розповів, що цифрове освіта вебпортал '' Акція". Цифрова освіта - це вже універсальний інструмент навчання для людей різних вікових категорій і професій. Постійно наповнюється навчальними матеріалами, серія
... Читати далі »
Сьогодні рівно рік, як в Україні вперше був оголошений карантин у зв’язку з поширенням COVID-19. Для системи освіти це стало шоковою терапією, що вивела її на новий якісний рівень.
«Хочу подякувати всім освітянам, здобувачам освіти та їхнім батькам за те, що гідно подолали й долаємо зараз усі виклики, які перед нами ставить пандемія. Дякую за оперативну адаптацію до абсолютно нових, можна сказати, екстремальних умов під час освітнього процесу. Мені приємно констатувати факт того, що незважаючи на різні фейки в соціальних мережах та ЗМІ, ми все ж таки змогли достойно напрацювати алгоритм роботи під час дистанційного навчання. Спільно з керівниками ОДА, директорами обласних управлінь (департаментів) освіти і науки, з учителями, батьками і здобувачами освіти ми впоралися з викликом, який насправді став для нас наступним кроком на шляху до діджиталізації освіти в Україні – і зупинятися в цьом
... Читати далі »
Лишилось три дні, щоб зареєструватись для участі у зовнішньому незалежному оцінюванні 2021 року – реєстрація завершується 5 березня. До цього дня також можна внести зміни в персональні дані учасника ЗНО, якщо в Сертифікаті учасника виявлено помилку.
5 березня – останній день, визначений для відправлення поштою реєстраційних документів для участі в зовнішньому незалежному оцінюванні. Дату подання документів до регіонального центру оцінювання якості освіти визначають за відтиском штемпеля на поштовому конверті.
Регіональні центри оцінювання якості освіти продовжуватимуть опрацьовувати реєстраційні документи, отримані після 5 березня, однак за умови, що вони відправлені у встановлені терміни. Документи, надіслані після 5 березня, опрацьовувати не будуть.
Перевірити стан опрацювання реєстраційних документів після надсилання
... Читати далі »
Найбільшою загрозою перенесення дати проведення зовнішнього оцінювання з математики з 28 на 27 травня є посилення стресу в учасників тестування, які беруть участь і в ЗНО з англійської мови, і в ЗНО з математики.
Про це в коментарі Освіта.ua повідомила заступниця директора Українського центру оцінювання якості освіти Тетяна Вакуленко, коментуючи вимогу керівництва столичного департаменту освіти про перенесення ЗНО з математики, оскільки його проведення заважає святкуванню Останнього дзвоника.
За її словами, насамперед ідеться про учасників ЗНО, які живуть у невеликих містах або сільській місцевості, і яким доводиться долати значні відстані до пунктів тестування.
«Таким підліткам у будь-якому разі доволі складно, оскільки пункти тестування неможливо створити в кожному населеному пункті, відповідно, таким учням і студентам доводиться подорожуват
... Читати далі »
В Україні учні з низьким рівнем активності онлайн мають істотно нижчий рівень читацької, математичної та природничо-наукової компетентності.
Про це свідчать результати аналізу відповідей учасників PISA-2018, оприлюдненого Українським центром оцінювання якості освіти.
Згідно з дослідженням, в Україні й у всіх референтних країнах учні з низьким рівнем активності онлайн показали істотно гірший рівень читацької, математичної та природничо-наукової грамотності порівняно з тими, хто має високий чи середній рівень онлайн-активності.
Як показує аналіз, 39 % українських 15-річних підлітків мають високий показник активності онлайн 45 % – середній, 16 % – низький, причому найменш активні в онлайн-середовищі учні з низьким соціально-економічним статусом.
Рівень активності учнів онлайн в Україні мало відрізняється за закладами різного типу.
... Читати далі »